Tuesday, March 25, 2008

SYAIR FITNAH!!!


Penjelasan:

Sesungguhnya ALLAH itu MAHA HEBAT – Ya, Allah Memang hebat tidak ada satu akal yang waras mengatakan pun Allah itu tidak Hebat. Allah Maha Hebat dengan sifat-sifatnya yang Maha Agung yang disebutkan oleh-Nya di dalam Al-Quran dan Hadis. Tapi malangnya, Ahbash yang merasakan Allah itu tidak Hebat kerana segala sifat yang di sebut Allah dirasakan tidak layak untuk Allah lalu ditakwil (ubah) ke makna yang kononnya Hebat. Ketahuilah, ahbash ini tak ubah seperti orang jahiliyah arab yang cuba mengubah makna Al-Quran dengan hawa nafsu mereka. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan Hambanya tidak mampu mengetahui selain apa yang dikehendaki-Nya.

Dijadikannya ARASY bukan untuk bertempat – Siapa suruh kalian memikirkan perkara yang tidak mampu untuk difikirkan? Allah tidak memerlukan tempat, tetapi Allah nyatakan dalam Al-Quran bahawa ia bersemayam di atas ‘Arasy. Maka membincangkan kaifiatnya adalah ahli bid’ah sebagaimana kenyataan Imam Malik. Bila Ahli Sunnah mengatakan Allah bersemayam atas ‘Arasy, maka ahbash pula menolaknya kerana mereka hanya paham yang bersemayam itu hanya untuk manusia. Dan bertempat itu adalah sifat manusia. Adakah manusia yang duduk di atas ‘Arasy??? Adakah kalian pernah lihat Allah??? Jadi mengapa kalian berkata kalau bersemayam hanya sesuai untuk manusia? Bagaimana pula dengan takwilan kalian tentang Allah dimana-mana?? Bukankah manusia juga berada dimana-mana? Manusia berada di Malaysia, Indonesia, Thailand, Arab Saudi, dan seluruh pelusuk dunia. Adakah manusia ada di langit? Jelas di sini aqidah kalian batil!!

Diciptanya manusia ada benar ada sesat, Pokok utama perbincangan tentang ZAT – Sabda Rasulullah: Umatku akan berpecah kepada 73 puak, semua ke neraka kecuali satu. Iaitu: Apa yang aku dan sahabatku di atasnya pada hari ini. Dalam riwayat lain: Al-Jamaah. Iaitu ikutilah Nabi dan sahabat dalam erti kata ikutilah salaf dari segi ibadatnya, aqidahnya dan akhlaknya. Maka pokok utamanya disini adalah Aqidah. Aqidah Nabi dan sahabat adalah tidak membincangkan masalah sifat-sifat Allah yang tidak di sebutkan dalam Al-Quran maupun Hadis.. Akan tetapi, Ahbash ini terlebih pandai.. Cuba membincangkan sedalam-dalamnya sehingga menolak sifat yang telah disebutkan dalm Kitabullah dan Sunnah Rasulullah Sallallahu ‘alaihi wasallam..

Sesungguhnya ZAT ALLAH itu bukan jisim dan beranggota, Tidak bertangan berkaki berwajah bermata – Tunjukkan bukti kami menjisimkan Allah? Tunjukkan mana kata-kata Ibn Taimiyyah bahawa Allah itu berjisim dan ada anggota? Sesungguhnya kami mengatakan Allah punyai Tangan tapi tangan-Nya tidak sama dengan tangan makhluk. Allah punyai Mata, tetapi tidak sama dengan Mata makhluk. Punyai Wajah, Jari-jemari, pendengaran, penglihatan, bersemayam, Turun dan lain-lain sebagaimana disebut dalam Al-Quran dan Hadis, akan tetapi kami katakan ianya tidak sama dengan makhluknya sebagaimana Allah juga menyebutkanNya dalam Al-Quran. Inilah dikatakan orang yang tidak faham bahasa. Mereka inilah ahbash!! Suka membuat fitnah seperti syeikh mereka juga..


MAHA SUCI ALLAH dari segala apa yang dikata, Hanya neraka layak ketubuh mereka – Maha Suci Allah segala fitnah mereka ini akan kembali pada mereka semula. Maka merekalah dahulunya lebih layak ke Neraka atas tuduhan mereka yang keluarkan.

Sesungguhnya kiamat sudah dekat, Perang meletus tidak dapat disekat - kiamat itu pasti berlaku, Imam Mahdi lahir dan menjadi khalifah ketika itu. Kebenaran pasti akan jelas lagi tersuluh. Bukankah sekarang sudah jelas? Kalian agaknya rabun ataupun buta sebagaimana kalian fitnah terhadap Ibn Baz Rahimahullah. Pencetus peperangan adalah di pihak ahbash sebagaimana fatwa-fatwa ulama Sunnah sekalian banyaknya.

Ahlussunnah dan Wahabi sering berdebat, Namun titik pertemuan tidak dapat dilihat – Siapa ahlus Sunnah? Siapa wahabi? Perkara yang sudah lama dijawab oleh terutamanya Syeikhul Islam Muhammad ibn Abdul Wahhab sendiri akan tetapi para pemfitnah tidak berhenti juga sebarkan fitnah tersebut. Malah tidak malu membuat seminar-seminar yang tidak berfaedah ke negeri-negeri yang dianggap Sunnah. Yang sebenarnya mereka adalah pencetus bid’ah dan huru-hara. Itulah AHBASH!!

Sesungguhnya Istiwa itu kami imani, Arasy bukan tempat untuk ALLAH duduki – Istiwa juga kami imani, tetapi bukan dengan maksud Istila’ dan bukan tanpa makna sebagaimana yang kalian dakwakan. Mengubah maksud kalam Allah adalah berdosa besar. Sedangkan maksud yang sebenar adalah diketahui oleh Allah dan Rasul-Nya tanpa ada pengubahan dan menolakan bagi sifat-sifat yang ditetapkan baginya. “ALLAH BERISTIWA DI ATAS ARASY” maka terimalah sebagaimana rasul dan para sahabat memahaminya..

ALLAH itu Azali dan Abadi, Yang binasa Makhluk yang fana ini – Maka kami imani segala yang disebutkan di dalam AL-Quran dan AS-Sunnah tanpa ada pengubahan dan penolakkan.

Sesungguhnya ALLAH telah tetapkan, Yang batil itu akan dia lenyapkan, Yang benar pasti akan dizahirkan, Itulah yang kami sedang nantikan – Maka siapakah di sini menetapkan apa yang telah ditetapkan oleh ALLAH?? Bukankah kalian semua telah menafikan apa yang ditetapkan ALLAH di dalam Al-Quran dan Sunnah!! Siapakah yang batil sekarang?? Kalau bukan kalian yang dah kehausan hujah untuk membenarkan kenyataan kalian yang sememangnya batil!! Janganlah kalian cuba nak menegakkan benang yang basah… Yang salah dan yang batil pasti akan terzahir kebatilannya. Itulah juga sentiasa berlaku dari zaman Nabi-nabi dan Rasul-rasul sehingga kini..

SESUNGGUHNYA kami AHLUSSUNNAH tidak gentar, Hujah kami seperti halilintar – Kalian adalah AHBASH dan bukannya Ahli Sunnah wal Jamaah. Ahli Sunnah Wal Jamaah tetap berdiri dibawah naungan Al-Quran dan Hadis yang sahih berpandukan manhaj salafus soleh. Mana hujah kalian yang menghalilintarkan?? Tiada ulama-ulama yang berdiri dibelakang kalian. Perkara ini sudah jelas tidak diragukan lagi. Sedarlah wahai pengikut-pengikut aliran pentakfir al-ahbash sekaliannya.

Kami contohi Nabi, Abu Bakar dan Umar, Terkadang lembut terkadang kasar – Kalian sama sekali tak pernah mencontohi mereka, suka menghina ulama-ulama yang kalian dakwakan sebagai sesat kemudian menconteng pada permukaan wajah mereka. Apa kalian buat dengan Al-Albani? Kalian letakkan tanduk dan perkataan laknat pada gambar mereka. Ini pasti bukan contoh daripada Nabi, tidak Abu Bakar dan tidak jua Umar. Tetapi syaitan yang bertopengkan manusia!!! Kalian juga tidak pernah berlembut malah sentiasa kasar pada WAHABI!! Kalian sebenarnya mencemarkan nabi, Abu Bakar dan Umar Radhiallahu ‘anhum ajma’in..


KALIAN WAHABI akan kami hapuskan, Walau kalian berjubah berserban – KALIAN AHBASH lebih bahaya daripada mana-mana puak sesat.. Kalian menyangka kalian benar dengan hanya dakwaan palsu kalian serta fitnah-fitnah yang kalian taburkan. Kalian semua berjubah berserban tapi beraqidah syaitan. Akan kami halang dakyah kalian pada masyarakat yang mahukan kebenaran.

Apa guna kalau perangai dan iktiqad SETAN, NERAKA jugalah tempat kalian – Dakwaan ini akan kembali pada kalian. Yang sebenarnya kalianlah berperangai macam syaitan. Kalian tak ikut Sunnah, kalian pembuat bid’ah, kalian pembawa khurafat penyembah kubur dan kalian sebenarnya adalah syaitan pencetus huru-hara umat. Allah Maha Mengetahui siapakah yang akan dimasukkan ke Neraka-Nya atas perangai dan iktiqad mereka yang tak ikut Allah dan Rasul-Nya..


BY : DERMAWAR SALAFI (berpeganglah dengan salafi)
www.jihadsalafi.blogspot.com

3 comments:

zulziman said...

Allah Maha Kuasa bukan Allah maha duduk

zulziman said...

Raja kepada manusia, Maha Kuasa, Maha Mengetahui, Maha Bijaksana

zulziman said...

Mengatur segala urusan.