Tuesday, March 18, 2008

JIHADWAHABI TIDAK JUJUR DALAM MENAQAL TULISAN SESEORANG

Dalam blog yang menyokong gerakan ahbash dimalaysia baru-baru ini telah mengeluarkan kenyataan yang benar-benar tidak jujur dan lagi tidak amanah. Pemilik blog tersebut hanya semata-mata mengeluarkan kenyataan untuk memburuk-burukkan wahabi yang telah pun berkali-kali dijawab tuduhan tersebut oleh para ulama-ulama seperti Muhammad bin Abdul Wahab sendiri.. Saya telah difitnah malah dituduh sebagai pengkafir dalam blog jihadwahabi bertarikh 12 mac 2008 bersamaan hari rabu. Saya tidak menafikan sebahagian kesalahan adalah daripada saya sendiri. Adalah menjadi tanggungjawab bagi saya untuk menjelaskan semula kesilapan saya pada semua. Tapi malangnya jihadwahabi dan konco-konconya yang pro-ahbash menutup sebelah mata dengan hanya mengambil kesalahan seseorang tanpa mengambil kenyataan penjelasan selanjutnya.











Sedangkan pada page seterusnya saya telah membuat pengumuman pada forum tersebut. Lihat dibawah:














Saya membuat kenyataan tersebut agar tidak disalah fahami oleh para pembacanya kerana Ahli sunnah Wal Jamaah mempunyai garis panduan yang sangat ketat dalam mengkafirkan seseorang. Malah ASWJ sendiri tidak mengkafirkan ahli bid'ah. Penjelasan saya pada awal blog ini menjelaskan kesilapan saya dan saya telah pun menarik semula atas perbuatan saya tersebut. Malangnya JihadWahabi telah mengambil sebahagian kenyataan dan meninggalkan kenyataan yang lain. Fatwa-fatwa yang begitu banyak dikeluarkan dalam bankAhbash adalah menunjukkan kesesatan ahbash dan bukanlah kekafiran ahbash.

Malah blog takfirahbash yang menukilkan artikel saya kedalam blog tersebut telah pun saya pesan di dalam komennya, setelah itu dalam beberapa minggu selepas itu pemilik blog tersebut telah pun menutup blognya sehingga sekarang. Begitu juga pada blog anti-ahbasy. Berkemungkinan pemilik dua blog tersebut juga telah menarik semula kenyataan mereka. Lihatlah sendiri blog tersebut yang sudahpun ditutup: www.takfirahbash.blogspot.com dan blog www.anti-ahbasy.blogspot.com

Kesalahan saya telahpun saya jelaskan. Adakah kumpulan-kumpulan ahbash pernah mengaku kesalahan mereka yang lebih besar iaitu mengambil sebahagian kenyataan dan meninggalkan sebahagian kenyataan lain semata-mata untuk membenarkan kenyataan fitnah dan tuduhan mereka??? Bahkan mereka yakni AHBASH ADALAH PEMFITNAH YANG SANGAT NYATA.. Lihat bukti-bukti blog-blog pemfitnah tersebut dibawah:


Mereka memfitnah Ustaz Rasul Dahri dengan kenyataan yang tidak ilmiah. Sedangkan yang dimaksudkan oleh ustaz Rasul Dahri adalah pada asalnya agama yahudi adalah agama samawi yang dibawa oleh Nabi Musa A.S adalah merupakan agama yang benar. Akan tetapi abu-syafiq tidak membaca buku tersebut dari mula hingga akhir. Inilah FITNAH AHBASH!!!


Lihatlah mereka suka mengambil sebahagian kenyataan sedangkan ada kenyataan yang lebih penting di bawahnya yang membuktikan wahabi tidak mengkafirkan pun ahbash dan juga asya'irah.

Lihatlah mereka sendiri yang tidak segan-silu untuk menyebut perkataan kafir pada wahabi. Sedangkan nabi pernah berpesan jika kita mengkafirkan seseorang sedangkan (di sisi Allah) dia tidak kafir, maka kekafiran akan kembali pada si pengata.

Lihat betapa banyaknya fitnah mereka. Mereka tidak menerangkan dengan ilmiah malah sebenarnya mereka tidak mengenal erti ilmiah kerana setiap kata dan tulisan mereka terhadap wahabi adalah mempunyai dusta dan fitnah. Jika hendak tahu kebenaran, lihatlah sendiri blog-blog abu-syafiq, jihadwahabi, mingguanwahabi, bankwahabi dan yang seumpamanya pasti anda akan lihat penipuan mereka. Bandingkanlah dengan blog-blog seperti bankahbash, abusyuaib, salafiahwahabiah dan ahbashsesat ini.

Berhati-hatilah dengan blog-blog mereka yang pro-ahbash, kerana mereka akan berusaha untuk cuba mencari kesalahan sesiapa sahaja yang tidak sependapat dengan mereka.


"Setiap anak Adam (manusia) pasti tersalah, sebaik-baik orang yang bersalah adalah mereka yang bertaubat." (Al-Hadis)

No comments: